loading...
گروه ردا
Delforooz بازدید : 330 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

ایمیل

رایانامه یا ایمیل (به انگلیسی: email)‏ به پیامی دیجیتالی گفته می‌شود که در شبکه‌ای رایانه‌ای از یک فرستنده به یک یا چند گیرنده فرستاده می‌شود. سرویس ایمیل یا رایاپیک (به انگلیسی: e-mail service)‏ سامانه‌ای است که این خدمات را ارائه می‌کند. نشانی پست الکترونیکی یا رایانشانی (به انگلیسی: e-mail address)‏، نشانی است که برای رایانامه مشخص شده‌است.

یکی از کاربردهای اینترنت فرستادن و دریافت نامه‌های الکترونیکی است؛ نامهٔ الکترونیکی پرونده‌ای است که از طریق شبکهٔ اینترنت برای مخاطبی که دارای رایانشانی است، فرستاده می‌شود.

اگر شما دارای یک پست الکترونیکی روی شبکه اینترنت باشید و برایتان یک رایانامه فرستاده شده باشد، این رایانامه روی دستگاه کارساز شبکه‌ای که به آن متصل هستید باقی می‌ماند تا شما به شبکه وصل شوید، سپس با پیام ((نامهٔ تازه)) روبرو می‌شوید که می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای مورد استفاده خود آن را بخوانید و به آن پاسخ دهید.

معرفي سرويسهاي مختلف پست الكترونيك

در اينترنت وب سايت هاي مختلفي خدمات پستالكترونيك (يا همان ايميل) را ارائه مي نمايند. ولي درايران هموطنان ما علاقه خاصي به استفاده از سرويس هاي مختلف و پست الكترونيكيا ايميل ياهو دارند. كه البته يك سرويس تمام عيار و بي عيب نيست. بلكه معايبي همدارد مثلاٌ كند است و گاه پيش مي آيد كه پيغام شما با تاخير به مقصد مي رسد. در ضمنايميل ياهو از نظر امنيتي هم در سطح پاييني است علت آن هم ساده است چون اين سرويسكاربران زيادي دارد طبيعي است كه خرابكاران اينترنتي بيشتر روي آن سرمايه گذاري ميكنند و نرم افزار هاي فراواني براي هك كردن ايميل ياهو يافت مي شود. حال اگر شمافردي هستيد كه از ايميل خود استفاده زيادي مي كنيد و براي شما مهم است كه اطلاعاتايميل شما به دست افراد نا محرم نيفتد بهتر است سرويس هاي ديگر را امتحان كنيد، كهكمتر شناخته شده است. در همين راستا تعدادي از سرويس هاي معتبر پست الكترونيك را بهشما معرفي مي نماييم.

- GMail  سرويس جي ميل را همه مي شناسيم كه متعلق به گوگل است و فضاي زيادي هم در اختياركاربران قرار مي دهد ولي به همان اندازه ياهو از نظر امنيتي در خطراست.

- Inbox.com  اينسرويس هم يكي از بزرگترين خدمات دهندگان پست الكترونيك مي باشد ولي از نظر امنيتيدر وضعيت بهتري قرار دارد و در زمان نگارش اين مقاله 5 گيگا بايت فضا در اختياركاربر قرار مي دهد و بايد گفت فضاي قابل توجهي است.

- Yahoo Mail  در مورد سرويس ياهو هم كهبهتر از من مي دانيد يكي از نقاط قوت بزرگ آن را مي توان در آنتي ويروس هاي قدرتمندآن دانست كه فايل هاي دريافتي شما را از نظر وجود ويروس چك ميكند.

- AIM Mail  يك سرويس رايگان ايميل كه 2 گيگا بايتفضاي در اختيار شما قرار مي دهد و داراي سيستم چك ويروس و ضد اسپماست.

- Goowy 

- MSN Hotmail  اين سرويس هم خدمات قابل توجهي از جمله 2 گيگا بايت فضا و امضاي الكترونيكي وسازگاري با HTML را ارائه مي دهد

- BigString  همه مزاياي يك سرويسايميل و بيشتر از آن را در اختيار دارد.

- My Way  يك سرويس پست الكترونيك قوي كه 125 مگابايت فضا در اختيار شما قرار مي دهدسرعت خوبي دارد و يك پورتال (مانند ياهو) هم هست

- Care2  يكي از بزرگترين ارائه دهندگان خدمات پست الكترنيك در تمام دنيا كه سرويسي متفاوتاست.

10- HotPopيك سرويس ايميل كه به صورت رايگان خدمات پست الكترونيك POP3 را ارائه مي دهد و شما با نرم افزار هايي مانند Outlook يا Thunderbird مي توانيد ايميل خود را چككنيد.

مقایسه ایمیل یاهو و جیمیل

ورود گوگل به عرصه پست‌‌الکترونیکی تحولات مهمی را در این زمینه به‌‌وجود آورد کهمی‌‌توان ده برابر شدن ظرفیت برخی صندوق‌‌های پست‌‌الکترونیکی رایگان را ازآن‌‌جمله دانست. در واقع هنگامی که گوگل عرضه Gmail با ظرفیت یک گیگابایت را اعلامکرد، یاهو نیز وادار به عکس‌‌العمل شده، به‌‌طور ناگهانی و اعلام نشده، ظرفیتصندوق‌‌های پستی رایگان خود را از 6مگابایت به 100مگابایت و سپس به یک گیگابایتافزایش داد؛ گوگل هم متقابلاً ظرفیت این صندوق‌‌ها را به دو گیگابایت رسانید.
اما مقایسه‌‌ای بین ویژگی‌‌های Gmail و Yahoo! Mail می‌‌تواند برای کاربرانقابل توجه باشد:

-1
ورود مستقیم به Gmail Inbox :
کاربران یاهومی‌دانند که ورود به Inbox آنها طی دو مرحله صورت می‌‌گیرد، اما ورود به Inbox در Gmail به طور مستقیم و فقط طی یک مرحله انجام می‌‌شود. در شرایطی که سرعت اتصال بهاینترنت کم باشد، این ویژگی خود مزیت مهمی به‌‌شمار می‌‌رود.

-2
امکانالصاق ضمیمه به نامه در حالت Offline :
کاربرانی که در یک شبکه قرار دارند ودر عین حال از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند در حالت Offline فایل‌‌هایخود را به نامه مورد نظر ضمیمه کنند. حتی کاربرانی که به‌‌صورت Dial up به اینترنتوصل شده‌‌اند، هنگامی که اتصال آنها برقرار نیست اما صفحه Gmail آنها وجود دارد،می‌‌توانند فایل‌‌های مورد نظر را به نامه ضمیمه کرده، پس از اتصال به اینترنت،آنها را ارسال کنند. این در حالی است که ضمیمه کردن فایل‌‌ها در یاهو فقط در حالتاتصال به اینترنت امکان‌‌پذیر بوده و سرعت این کار نیز پایین است. البته این ویژگی Gmail در مورد خطوط پر سرعت ADSL بی‌‌استفاده است.

-3
سرعت بسیار بالادر ضمیمه‌‌کردن فایل‌‌ها :
سرعت ضمیمه‌کردن فایل‌ها در Gmail در قیاس بایاهو به انداره‌ای بالاست که کاربر خطوط پر سرعت، گمان می‌کند در حال انتقال فایلاز یک قسمت به قسمتی دیگر در کامپیوتر خود است.

-4
امکان ارسال نامۀالکترونیکی به عنوان سایر حساب‌‌های پست‌‌الکترونیکی شما :
اگر شما به هردلیل بیش از یک صندوق پست‌‌الکترونیکی استفاده می‌کنید، گوگل این امکان را فراهمکرده است تا بتوانید با استفاده از ویرایش‌گر Gmail ، مکاتبات خود را با عنوان سایرحساب‌های پست‌‌الکترونیکی خود ارسال کنید. این کار با معرفی سایر حساب‌هایپست‌‌الکترونیکی شما به Gmail ممکن می‌شود. در این صورت می‌توانید نامه خود را درویرایش‌گر Gmail آماده کرده و آن را با عنوان یکی دیگر از حساب‌های خود (مثلاً آدرسپست‌‌الکترونیکی شرکت خود) ارسال کنید. در این حالت، دریافت کننده، نامه‌ای دریافتمی‌کند که توسط شما و از طریق آدرس پست‌‌الکترونیکی محل کارتان ارسال شده است. اینسرویس هنوز با چالش‌های قانونی روبروست و در برخی کشورها ممنوع است.

5
-ویروس‌‌یابی نامه‌‌ها :
یاهو به‌طور رایگان، تمامی پیام‌های ارسالی ودریافتی از طریق خود را، به‌طور رایگان با آنتی‌ویروس Norton شرکت Symantec بررسیمی‌‌کند تا آلوده به نرم‌‌افزارهای مخرب نباشند، در حالی که Gmail این مهم را برعهده خود شما می‌‌گذارد.

-6
دریافت تمامی فایل‌‌های ضمیمه به‌‌صورتهمزمان :
اگر شما نامه‌ای دریافت کرده باشید که بیش از یک فایل ضمیمه داشتهباشد، Gmail به شما امکان می‌دهد که همه ضمائم را به یکباره دریافت( Download ) کنید.

7
-ثبت خودکار مکالمات در Sent Mail :
تمامی مکاتبات شمادر Gmail به‌صورت خودکار در پوشه Sent Mail ثبت می‌‌شود. در صورتی که هریک ازمکاتبات قبلی شما پاسخ دریافت کند، Gmail آن را به‌‌صورت یک پرونده با سوابق آن به Inbox منتقل می‌‌کند تا شما آن نامه را با سوابق مربوط به آن به صورت یک‌‌جا دراختیار داشته باشید.

8
-امکان انتقال( Divert ) رایگان :
Gmail
در حال حاضر به کاربران خود امکان داده است تا نامه‌های دریافتی خود را به هر آدرسپست‌‌الکترونیکی دیگری که مایلند، انتقال دهند؛ در حالی‌که کاربران یاهو باید برایاین سرویس پول بپردازند. البته یاهو هم اجازه می‌دهد که حساب‌های پست‌‌الکترونیکیاز نوع POP3 خود، از جمله Gmail را در Inbox یاهو خود ببینید و مدیریت کنید.

9
-دو نام برای یک Email در یاهو :
اخیراً یاهو امکان استفادهاز کارکتر نقطه را در آدرس‌های پست‌‌الکترونیکی خود فراهم کرده و همزمان به کاربرانامکان داده تا برای حساب‌های پست‌‌الکترونیکی خود، نام دومی هم تعریف کنند. به اینترتیب هر کاربر یاهو می‌تواند با دو عنوان، نامه‌های خود را در همان صندوق قبلیدریافت کند. کاربران می‌توانند هرگاه بخواهند، عنوان دوم خود را مجدداً تغییر دهند.

-10
امکان ایجاد پوشه در یاهو :
کاربران یاهو می‌توانند پوشه‌هاو فیلترهایی را در صندوق پست‌‌الکترونیکی خود تعریف کرده و مثلاً نامه‌های دارایبرخی عناوین را مستقیماً به پوشه‌های تعریف شده در فیلتر انتقال دهند. در Gmail فقطامکان تعریف Label و فیلتر وجود دارد.

-11
تبلیغات نامحسوس در Gmail :
در یاهو تبلیغات کاملاً آشکار و بعضاً مزاحم و دارای حجم زیادی است؛ درحالی‌که در Gmail این این تبلیغات کمتر و تا حدود زیادی نامحسوس است؛

منبع: دانش نامه آزاد ویکی پدیا  .  فروم هم میهن  . سایت یاد بگیر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 708
  • بازدید کلی : 6,361